יום שישי, 24 בספטמבר 2010

הונאת ביטוח

הונאות בתביעות ביטוח חובה היא עניין אשר צריך להדאיג את כולנו היות וכולנו נפגעים מכך. בהונאת ביטוח מועמסים עלויות לא אמיתיות על גבי התביעה, מבוימות תאונות, תביעות פיקטיביות וכד' וכך גורמות לניפוח סכומי הפיצוי המועברים לנפגעים.ע"י התערבות שלנו הציבור וצמצום מימדי התופעה אנו עשויים לראות שיפור והוזלה ניכרת בתעריפי הביטוח בהם נושאים כלל המבוטחים.

על מנת להילחם בתופעה, יזם משרד האוצר, בשיתוף עם משרד המשפטים ומשרד התחבורה, חקיקה המאפשרת הקמת מאגר מידע מרכזי לאיתור חשד להונאות בתביעות ביטוח חובה. כל חברות הביטוח בארץ משתתפות במאמץ זה, והפעלת המאגר הוטלה על חברת ISO אשר לה ניסיון רב בהפעלת מערכים דומים בחו"ל.

חלק מהפעילות מתבסס על מידע שמועבר באופן בלתי אמצעי על ידי הציבור, המאפשר איתור מיקרים של חשד להונאה בשלבים מוקדמים של הטיפול בתביעה ועוד לפני שמושלמים כספי פיצויים שלא בצדק. פעילות זו אף מאפשרת לחברות הביטוח לטפל טוב יותר ומהר יותר בפיצוי נפגעים "טובים", כך בסופו של דבר – כולם מרוויחים מפעילות זו.

הקו האדום  - מסירת מידע הנוגע לחשד להונאה בתביעת ביטוח חובה

למסירת מידע ביחס לפעילות חשודה הנוגעת לתאונות דרכים / תביעות ביטוח חובה, ניתן לפנות טלפונית למספר: 1-800-20-10-30 או באימייל לכתובת RedLine@ISOClaimsearch.co.il

"הקו האדום" מאפשר לציבור למסור מידע שיסייע בגילוי עבריינים ובמניעת הונאות ביטוחיות. לידיעתך, ניתן למסור את המידע מבלי להזדהות! עם זאת, ברצוננו להדגיש כי הזדהותך וכל מידע שתמסור או מידע המתאר את הקשר שלך למקרה, יסייע לנו רבות באימות המידע ומניעת ההונאה. בשל הצורך בחקירה ופענוח ההונאות, תיתכן אפשרות כי המידע שתמסור יועבר לידי משטרת ישראל וכן לרשויות אכיפת חוק נוספות. עקב ההשלכות האפשריות הצפויות בהתאם למידע אותו הינך מוסר, אנא וודא כי המידע אותו הנך מוסר הינו אמין. בכפוף לאמור לעיל הרינו להודיעך כי המידע שתמסור יישמר בסודיות מוחלטת!

לתשומת ליבך - בעצם מסירת המידע הנך מביע את הסכמתך לאמור בהודעה זו


פוסט זה מובא מאתר משרד האוצר - ביטוח ומטרתו לעזור במלחמה בהונאות הביטוח